tirsdag 30. oktober 2012

Min tur til treffet.

Jeg tenkte at siden jeg har hatt en litt mer kronglete reise for å komme meg på treffet enn alle andre, kunne jeg dele min historie

Dere skjønner nemlig at skjebnen ikke ville ha meg på treff. Allerede mandagen 22. oktober ble først jeg syk. Onsdagen ringte de fra barnehagen om at nå var også min treåring blitt syk, så han måtte hentes. Det gikk ikke mange minuttene før mannen ringte å sa at han hadde vært utsatt for ei lita ulykke å lå hjemme med store ryggsmerter. Å det er vel kanskje ved denne beskjeden at jeg begynte å tvile på om jeg kom meg på treff. Så vel hjemme sendte jeg han på legevakta.

Mannen ble sendt hjem fra legen med en beskjed om å ta det med ro og ble det for ille kunne han ta noen smertestillende som han fikk. Så her hjemme måtte vi jo da ta en liten samtale om hvordan dette skulle gå og om han kom til å klare å ta vare på begge barna alene i helgen. Han mente at det sikkert gikk greit så lenge ikke BIA-barnet også ble syk. Men så flaks kan man vel ikke ha?

Torsdagen kom og det gikk jo som det måtte gå. Vesle BIA-barnet ble også syk. Ny runde med mannen måtte holdes. Denne dagen hadde han tatt en slik smertestillende som legen hadde gitt han med veldig positive resultater. Så han ville bite tenna sammen å holde ut her hjemme mens jeg var på treff.

Å nå tenker vel dere: Hva mer kan gå galt? For jeg har jo ennå ikke fortalt at jeg bor i troms og skulle ta fly fra tromsø lufthavn. Fredagen kom og det var full storm allerede fra morgenen av. Meldingene om forsinket fly tikket inn fra norwegian. I over to timer satt jeg å prøvde nå igjennom på telefon. MEN til intet hell. Så da heiv vi oss i bilen å fikk meg på flyplassen. Å når jeg hadde kommet meg dit var det for sent å snu. Så nå begynte kampen videre. For jeg viste jo allerede at flyet mitt fra tromsø var forsinket såpass at flyet mitt videre fra oslo til kristiansand kunne glemmes. For det var ikke mulig å rekke det.

Norwegian kom med flere geniale løsninger. For fly videre til kristiansand var umulig. For de kunne nemlig fortelle meg at fly dit ikke gikk på lørdager. Å det er jo her de geniale løsningene til norwegian kommer inn i bildet. Blandt løsninger hadde de hotell i oslo og buss vider. Ankomst tid kristiansand: Lørdag 27. ca klokken 12.30. Annen løsning var hotell i oslo og tog videre. Ankomst tid : ca klokken 12. Tredje alternativet var hotell i oslo, morgenfly til stavanger for så å ta tog videre. Ankomst tid ca 11.30. Ingen av disse alternativene var gode for mitt formål. Da hadde jeg jo gått glipp av hele treffet.

Men så etter litt tenkning kunne de jo prøve å tilby meg en leiebil. De ringte land og strand for å fikse dette. Å etter titalls telefoner kunne de fortelle meg at ja, norwegian kunne dekke utgiftene for leiebil. Men her kommer det jo selvfølgelig et MEN. Jeg måtte legge ut hele beløpet for leiebil som kom på 2625kr. de skulle selvfølgelig betale tilbake pengene, men det var først etter at mitt forsikringselskap hadde tatt kontakt. Dette syntes jeg var veldig urimelig. Så da ble det ny runde med telefoner. Å de kunne gi meg en litt bedre deal. Nemlig at de dekket hele beløpet der og da. Men at jeg måtte betale beløpet i depositum, som jeg selvfølgelig skulle få tilbake to dager etter at leiebilen var levert inn. Dette tilbudet godtok jeg. Jeg ville jo tross alt komme meg på treff.

Men dere skal ikke tro at ting plutselig skal gå min vei helt enda. For det er flere hinder i vente. Jeg er nemlig "bare" 24år gammel. Å for å leie leiebil må man være 25år. Det er jeg jo faktisk om kun 3mnd. Men alikevel skal det være så firkantet. JADDA!!!

Etter enda en runde med telefoner kunne de fortelle at nå var ALT ordnet og klart. Jeg kunne bare reise til oslo. HURRA!!!

Vel fremme i oslo var det rett i skranken til leiebil firmaet HERTZ. Der møtte jeg på en veldig lite forståelses full svanske, som kunne fortelle meg det at norwegian kun hadde betalt for selve bilen (ca 950kr) og at det resterende beløpet måtte dekkes av MEG. Å siden norwegian ikke hadde forhåndsbetalt hele summen ble den 200kr dyrere. Så nå var summen 2838kr. Å jeg må koble inn forsikringsselskapet.

Men jeg godtok jo selvfølgelig ikke den summen med det første. For dette syntes jeg var urettferdig. Jeg hadde jo tross alt en avtale når jeg dro fra tromsø. Men det kunne ikke han gjøre noe med. Så etter en times diskusjon ville jeg bare komme meg av gårde. Så i sinne tok jeg nøklene jeg fikk utdelt å gikk mot parkeringsplassen. Jeg var blitt informert om at jeg skulle kjøre en POLO.

På parkeringsplassen trykket jeg på den lås opp knappen på nøkkelen. En bil blinket å jeg satt meg inn med kommentaren av at dette var en veldig fin polo.

To timer senere var det tid for kaffe og et toalettbesøk. Jeg benyttet også stoppet til å sjekke mobilen min. Der tikket det inn en talemelding som kunne fortelle meg at denne "dumme" svensken fra Hertz hadde gitt meg feil bil. Å at dette var bilen han skulle ha med seg hjem den dagen. Å det var kanskje ikke så rart at jeg syntes dette var en fin polo. For det var jo ingen polo i det hele tatt. Bilen jeg hadde kjørt nå i to timer var en nissan qashqai. Men nå nektet jeg snu. Så jeg kjørte strake veien til birkeland for heller å ta kampen når bilen skulle leveres.

Jeg ankom Hege klokken 05.45 ca og vekket jo selvfølgelig hele huset med min ankomst. Overgira og overtrøtt som jeg var fikk jo ikke jeg sove. Men knappe timen før jeg måtte stå opp igjen klarte jeg endelig sove. Så litt søvn fikk jeg jo.

Så skulle bilen leveres. Å grunnet tidligere diskusjoner ønsket jeg å ha med meg ei dame med ben i nesa og snakketøyet i orden, bare sånn i tilfelle noe skulle skje ved levering. Flotte Marthe tar utfordringen på strak arm og setter seg i bilen. Men uheldig som jeg er kjørte Marthe utfor en kant så bilen ble hengende fast. Her var det bare å kontakte viking. Ny følgebil ble fikset. Snille Silje og Solbjørg ble med. Marthe måtte bli igjen for å vente på viking som skulle komme innen 1 time.

Å her kan jeg endelig si at min uflaks STOPPER!!

Bilen ble levert og det ble ingen diskusjon der. Så nå venter jeg bare på mailen denne svensken skulle sende meg.

Men jeg må jo bare si meg veldig heldig da. Å at turen var verdt det!! For ikke bare fikk jeg hilse på fantastiske damer, skyte på leirdue og spise nydelig mat. Jeg ble også overøst med gaver fra alle hold. Jeg fikk goodiebag med masse spennende. (inneholde blir sikkert lagt ut av noen). Som "trøst" for den uheldige reisen fikk jeg en artig gave med rosa innhold levert av glassleker.

Senere på kvelden vant jeg gavekort på undertøy fra under tøyet. Gavekort på fotobok fra japan photo. Og et nydelig smykke levert av hemmelig giver ;) Er SUPER fornøyd!!

1 kommentar:

  1. Du er ei steintøff dame, Camilla!! Det står virkelig respekt av den innsatsen du gjorde for å komme deg på treffet! Veldig glad for at jeg fikk treffe deg (og alle de andre, så klart)

    SvarSlett